Факултет физичког васпитања и спорта / Faculty of Physical Education and Sport
Трајни URI за ову колекцију
Потражи
Прегледај Факултет физичког васпитања и спорта / Faculty of Physical Education and Sport по Аутор "Нино Манојловић"
Резултати по страници
Опције сортирања
-
СтавкаУтицај наставе физичког васпитања на развој моторичких способности и побољшање здравственог стања код особа са сметњама у развоју/(Универзитет у Источном Сарајеву, Факултет физичког васпитања и спорта Пале, 2024) Нино МанојловићУвод: Деца са сметњама у развоју имају мање физичких активности у поређењу са својим вршњацима у типичном развоју те проводе више слободног времена у седентарним активностима. Ова деца често имају одложен развој грубе моторике, мање вештине у равнотежи и координацији и лошу кардиоваскуларну кондицију у поређењу са својим вршњацима са типичним развојем, што би све потенцијално могло да се побољша учешћем у физичкој активности. Циљ: Циљ ове студије је да се систематски, кроз батерију тестова сагледа колики је утицај примењеног програма наставе физичког васпитања за децу са сметњама у развоју на моторичке и функционалне способности деце са сметњама у развоју. Метод: Узорак испитаника чинило је укупно 30 испитаника, мушкког (N=15) и женског (N=15) пола, са сметњама у развоју. Експериментална група је била подвргнута посебном тренажном програму поред редовних часова физичког васпитања, у трајању од три месеца, односно 12 недеља. За потребе овог истраживања су узети у обзир само они подаци испитаника који су редовно учествовали у тренажном процесу, односно који су редовно долазили на часове физичог васпитања и на додатни час секције физичког васпитања. Испитаници су тестирани пре и после спроведеног експерименталног програма. Резултати: Резултати су потврдили да антропометријски статус, одговара референтним вредностима за пол и узраст. Утврђене су статистички значајне разлике између антропометријских мера за процену волумена и масе тела и моторичких и функционалних способности испитаника на иницијалном и финалном мерењу. Резултати овог истраживања потврђују статистичи позитиван утицај екперименталног третмана на развој моторичких способности и побољшање здравственог стања код адолесцената са сметњама у развоју. Закључак: Физичка активност која је прилагођена могућностима адолесцената са сметњама у развоју, има позитиван утицај на развој моторичких способности и здравствени статус код ове посебне групе младих људи.